كار و اشتغال
كار و اشتغال
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

كار و اشتغال

 

در اسلام بي‌كاري نكوهش شده و كار به عنوان يك امر مقدس شناخته شده است. در حديث آمده است كه خداوند مومني را كه داراي يك حرفه است و بدان اشتغال دارد دوست دارد. اما كسي كه بيكار بگردد و بار خودش را بر دوش مردم بيندازد، مورد لعنت خداست. بيكاري يكي از مشكلاتي است كه خودش علت بسياري از انحرافات و گناهان است. بيكاري به ويژه براي نوجوان كه منبع انرژي متراكم است و ذهنش پر است از افكار گوناگون، بسيار مشكل آفرين است و او را به سمت انحراف مي‌كشاند، از طوري کار و اشتغال به نوجوان كمك مي‌كند تا اين انرژي و نيرو را در مسير درست صرف كند. علاوه بر اين كار مانعي جدي براي گرايش به انحرافات اخلاقي است.

 

موريس دبس روان شناس چنين مي‌گويد:

اگر بكوشيم نوجوانان و جوانان را به زندگي سالم و فعال عادت دهيم و آنها را از بيكاري و تنهايي دور كنيم با مرض خودارضايي مبارزه كرده‌ايم.

بسياري از نوجوانان دانش آموز در ايام تعطيلات تابستان كه مدارس تعطيل است سر كار مي‌روند و ضمن ياد گرفتن يك حرفه و به دست آوردن درآمد اقتصادي، خودشان را از آفات بيكاري حفظ مي‌كنند. اين كار براي نوجواناني كه به هر دليلي ترك تحصيل كرده‌اند و يا پس از گرفتن ديپلم قصد ادامه تحصيل ندارند ضروري به نظر مي‌رسد. البته توجه به اين نكته ضروري است كه محيطي كه نوجوان براي كار انتخاب مي‌كند، بايد سالم و پاك باشد و خودش نوجوان را آلوده نسازد. در طول سال تحصيلي هم كه تراكم درس‌ها به نوجوان اجازه نمي‌دهد سر كار برود، مي‌تواند فعاليت‌هايي را براي خودش برنامه ريزي كند.كار و اشتغال علاوه بر اينكه باعث تخليه انرژي‌هاي ذخيره شده و زائد بدن انسان مي‌شود، نشاط و آرامش رواني وي را هم فراهم مي‌كند. يعني بهداشت رواني فرد را تأمين مي‌كند.

 

 ولتر نويسنده معروف چنين مي‌گويد:هر وقت احساس مي‌كنم كه درد و رنج بيماري مي خواهد مرا از پاي درآورد، به كار پناه مي‌برم و كار بهترين درمان دردهاي دروني من است.

 

پاسكال دانشمند معروف فرانسوي هم مي‌گويد:مصدر كليه مفاسد فكري و اخلاقي بيكاري است و هر كشوري كه بخواهد اين عيب بزرگ اجتماعي را رفع كند، بايد مردم را به كار وادارد تا آرامش كلي در وجود افراد برقرار شود.

 

زلال - حوزه مشاوره فرهنگی

 

 داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: درمان خودارضايي، راه هاي ترك خود ارضايي، ،
:: برچسب‌ها: كار و اشتغال,